Oferty szkoleń |
Polskie Towarzystwo Dysleksji w Krakowie - strona główna |
czwartek, 11 stycznia 2024 09:57 |
Informujemy o możliwości organizowania szkoleń i warsztatów.
Szkolenia prowadzone przez dr Olgę Pelc-Pękala i dra Marcina Szczerbińskiego
Olga Pelc- Pękala Dr psychologii, psycholog dziecięcy-logopeda, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego (psychologia) i Uniwersytetu Warszawskiego (logopedia). Ekspert d.s. diagnozy i terapii dysleksji. Autorka i współautorka metod do diagnozy dysleksji. Nauczyciel akademicki Instytutu Psychologii Akademii Ignatianum, w przeszłości wykładowca podyplomowych studiów z zakresu logopedii i neurologopedii. Założyciel i dyrektor niepublicznej Poradni Psychologicznej PTD w Krakowie. Wieloletni pracownik Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 4 w Krakowie. Od 30 lat pracuje społecznie na rzecz rodziców, uczniów i nauczycieli dzieci z trudnościami w uczeniu się w ramach Polskiego Towarzystwa Dysleksji, którego jest Honorowym Członkiem. Reprezentuje środowisko w mediach, współpracuje z różnymi instytucjami (m.in. OKE, MEN, PTD, CMPP) w tworzeniu i opiniowaniu projektów dotyczących problematyki specyficznych trudności w nauce. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi dyslektycznymi i dziećmi z zaburzeniami rozwoju (m.in. SLI, ADHD). Współautorka Przesiewowego Testu Dekodowania (Szczerbiński M. Pelc-Pękala O. 2007) do wczesnej diagnozy trudności w czytaniu. Także współautorką nowoczesnej baterii metod do diagnozy dysleksji u uczniów szkoły podstawowej wydanej w 2008 r przez Pracownię Testów Psychologicznych w Warszawie Marta (Bogdanowicz M., Jaworowska A., Krasowicz-Kupis G., Pelc-Pękala O., Pietras I., Stańczak J., Szczerbiński M. Diagnoza dysleksji u uczniów klas trzecich szkoły podstawowej. Przewodnik diagnostyczny).
Marcin Szczerbiński Dr psychologii, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego i University College London. Ekspert w zakresie diagnozy i terapii dysleksji. Autor i współautor metod do diagnozy dysleksji. Wykładowca Szkoły Logopedii Uniwersytetu w Sheffield (2001-2011) oraz Szkoły Psychologii Stosowanej Uniwersytetu w Cork (od 2011). Chce zrozumieć, co utrudnia dzieciom rozwój i naukę oraz co im w tym rozwoju i nauce może pomóc. Fascynat edukacji alternatywnej, zwłaszcza szkół demokratycznych i unschoolingu. Członek honorowy Polskiego Towarzystwa Dysleksji
Tematyka szkoleń:
1. Dysleksja - dylematy diagnozy w świetle klasyfikacji ICD-11 2. Dostosowanie wymagań edukacyjnych wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 3. Dziecko z dysleksją rozwojową a dziecko ze Specyficznym Zaburzeniem Językowym (SLI). Diagnoza różnicowa 4. Specyficzne zaburzenie językowe (SLI) - diagnoza i terapia. 7. Trudności w czytaniu i pisaniu. Diagnoza i terapia. 8. Specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności szkolnych (dysleksja rozwojowa)
Szkolenia adresowane są dla rad pedagogicznych lub zorganizowanych grup (15-20 osób) nauczycieli, psychologów, pedagogów lub pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych. Terminy, wymiar godzin, ceny do uzgodnienia. Uczestnicy otrzymują świadectwa ukończenia formy doskonalenia zawodowego, liczące się do dorobku zawodowego.
Uwaga! Istnieje możliwość zorganizowania w/w szkoleń poza Krakowem. Istnieje możliwość zorganizowania indywidualnych szkoleń o innej tematyce zgodnej z zapotrzebowaniem zainteresowanych.
|