PORADNIA PSYCHOLOGICZNA POLSKIEGO TOWARZYSTWA DYSLEKSJI
30-045 Kraków ul. Królewska 2/7 IIp. domofon 207
DIAGNOZA - TERAPIA - KONSULTACJE - PORADNICTWO
|
- TRUDNOŚCI W NAUCE I DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
- TRUDNOŚCI W CZYTANIU, PISANIU, LICZENIU /dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia/
- ZABURZENIA ROZWOJU DZIECKA (m.in. ADHD)
- ZABURZENIA MOWY
- ZABURZENIA ZACHOWANIA I EMOCJI
- TRUDNOŚCI WYCHOWAWCZE I PROBLEMY RODZINY
PORADNIA ŚWIADCZY POMOC:
- dla dzieci przedszkolnych i szkolnych
- dla młodzieży i dorosłych
Poradnia PTD jest placówką niepubliczną
POSIADA UPRAWNIENIA PORADNI PUBLICZNYCH
Pracownicy Poradni PTD
Dyrektor Poradni
dr Olga Pelc-Pękala
psycholog - logopeda
specjalista ds. dysleksji
przewodnicząca Oddziału Krakowskiego PTD
REJESTRACJA: 643-16-75, 509 659 026
mgr Ewa Iskierka-Kasperek
psycholog
REJESTRACJA: 637-04-38, 506 104 769
mgr Małgorzata Rucka
pedagog-logopeda
REJESTRACJA: 602 822 589
Z Poradnią współpracuje psycholog mgr Ewa Nowak – zajmująca się diagnozą i terapią dyskalkulii.
REJESTRACJA: 600 625 785.
Przyjęcia pacjentów po uprzedniej rejestracji telefonicznej lub osobistej.
Dyrektor Poradni dr Olga Pelc-Pękala – w sprawie skarg – przyjmuje po uprzednim umówieniu telefonicznym lub osobistym.
Organ prowadzący:
Polskie Towarzystwo Dysleksji Odział nr 3 w Krakowie 31-046 Kraków ul.Gertrudy 2 NIP: 676-11-73-875 Regon: 350819476
Charakter Poradni: niepubliczna placówka specjalistyczna, posiadająca uprawnienia poradni publicznych w zakresie diagnozowania i opiniowania w sprawach dysleksji.
Zadania i zakres działalności:
- dr Olga Pelc-Pękala psycholog-logopeda:
- Diagnoza psychologiczno-logopedyczna małego dziecka z zaburzeniami rozwoju. Wczesne wspomaganie rozwoju.
- Diagnoza i kształtowanie dojrzałości szkolnej u dzieci w wieku przedszkolnym.
- Diagnoza i terapia dziecka ze specyficznymi zaburzeniami rozwoju językowego – SLI.
- Diagnoza trudności w czytaniu i pisaniu. Dysleksja, dysortografia, dysgrafia – dzieci, młodzież , dorośli.
- Diagnoza trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych: dzieci i młodzież.
- Diagnoza i terapia dzieci z zespołem ADHD oraz dzieci z zaburzeniami emocji i zachowania.
- Diagnoza i praca z dzieckiem zdolnym. Indywidualny tok nauczania.
- Poradnictwo dla rodziców i nauczycieli
- Ewa Iskierka-Kasperek - psycholog, mediator;
- Diagnoza trudności w uczeniu się i niepowodzeń edukacyjnych u dorosłych, młodzieży i dzieci,
- Diagnoza trudności w czytaniu i pisaniu. Dysleksja, dysortografia, dysgrafia – dzieci, młodzież, dorośli,
- Diagnoza i terapia dzieci z zespołem ADHD oraz dzieci z zaburzeniami emocji i zachowania,
- Diagnoza dojrzałości szkolnej,
- Stymulacja procesów umysłowych, myślenia twórczego,
- Pomoc osobom: potrzebującymi uporać się z trudnymi doświadczeniami życiowymi,
- z niską motywacją do działania i wysiłku intelektualnego,
- które mają niewielkie poczucie zadowolenia z podjętych zadań i ról życiowych,
- cierpiącym na fobie.
Więcej informacji na stronie: www.eiskierka.pl
- Małgorzata Rucka
Diagnoza logopedyczna ma na celu ocenę rozwoju mowy, określenie ewentualnych nieprawidłowości występujących w procesie komunikowania się. Opisuje defekty językowe POSZUKUJĄC związków przyczynowo – skutkowych, zawiera wskazania TERAPEUTYCZNE oraz prognozowanie.
Współczesna diagnoza logopedyczna opiera się na:
- szczegółowym wywiadzie o pacjencie lub z pacjentem,
- obserwacji,
- wstępnego badania mowy i badań uzupełniających,
- uwzględnia poziom rozumienia i nadawania mowy, a jeśli to możliwe – umiejętności w zakresie czytania i pisania,
- jeżeli to konieczne – weryfikowana jest badaniami specjalistycznymi.
Oferujemy Państwu diagnozę oraz terapię logopedyczną w zakresie:
- zaburzeń i zakłóceń rozwoju mowy i języka,
- opóźnień rozwoju mowy,
- zaburzeń artykulacji,
- niepłynności mowy,
- afazji,
- specyficznych zaburzeń językowych.
PORADNIA POLSKIEGO TOWARZYSTWA DYSLEKSJI POSIADA UPRAWNIENIA PORADNI PUBLICZNYCH NADANE PRZEZ KURATORIUM OŚWIATY
|