Rekomendowane metody diagnozy (cz. II) |
warto przeczytac -
warto przeczytac
|
czwartek, 07 lipca 2016 10:42 |
Test
|
Czytanie/pisanie
|
Funkcje fonologiczne
|
Funkcje wzrokowo/przestrzenne
|
Tempo nazywania
|
Bateria Testów PTP:
Diagnoza dysleksji u uczniów klasy III i V szkoły podstawowej
|
Czytanie słów sensownych
Łatysz
Czytanie ze skreśleniami
Domek krasnoludków
Dyktando kl. III
Dyktando kl. V
Uzupełnianie zdań
|
Zetotest
Nieznany język
Usuwanie fonemów
|
-
|
Szybkie nazywanie obrazków
Szybkie nazywanie kolorów
Szybkie nazywanie liter
Szybkie nazywanie cyfr
Szybkie nazywanie liter, cyfr i kolorów
|
Baterie PTPiP:
Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych:
Bateria 7-9
Bateria 10-12
Bateria Gim I-III
|
Znajomość liter czytanie
Znajomość liter pisanie Czytanie głośne
Łatysz
Rozumienie czytanego tekstu
Czytanie ciche
Przepisywanie
Przepisywanie pseudoslów
Pisanie z pamięci
Pisanie ze słuchu
Dyktando
|
Sprawność fonologiczna
Pamięć fonologiczna
Nieznany język
Usuwanie głosek
Spooneryzmy
Pamięć słuchowa werbalnego materiału sensownego
Integracja słuchowo-wzrokowa
|
Przerysowywanie figur
Trudna figura
Porównywanie figur
Bezpośrednia pamięć wzrokowa
Pętelkowanie
|
Szybkie nazywanie
Szybkie nazywanie kolory
Szybkie nazywanie obrazki
Szybkie nazywanie obrazki i litery
|
Bateria PTPiP:
Zestaw metod trudności w czytaniu.
Test dekodowania.
|
Znajomość liter
Czytanie słów prawdziwych
Czytanie słów sztucznych
|
Analiza słuchowa
Usuwanie fonemów
|
-
|
Tempo Nazywania Przedmiotów
Tempo Nazywania Kolorów
Tempo Nazywania Przedmiotów i Kolorów
Tempo Nazywania Liter,
Tempo Nazywania Cyfr,
Tempo Nazywania Liter i Cyfr
|
TABELA 2. Zestaw baterii testów rekomendowanych do diagnozy dysleksji i jej ryzyka. Pelc-Pękala O. (oprac. własne)
|