Wczesne symptomy dysleksji
warto przeczytac - warto przeczytac
środa, 30 stycznia 2013 17:48

DYSLEKSJA – czy to problem szkolny? - Olga Pelc-Pękala

Dysleksja to trudności w nabywaniu umiejętności czytania, którym mogą towarzyszyć trudności w pisaniu. Dysortografia to trudności w nabywaniu umiejętności poprawnego pisania o charakterze izolowanym.  Pojawiają się one u uczniów pomimo prawidłowego rozwoju i normalnie przebiegającego procesu nauczania. Ich przyczyny związane są z zaburzeniami rozwoju funkcji językowych, poznawczych i percepcyjno – motorycznych, uczestniczących w procesach  czytania i pisania.

Więcej…
 
O dojrzałości szkolnej sześciolatka
warto przeczytac - warto przeczytac
środa, 30 stycznia 2013 17:45

Olga Pelc-Pękala. O „sześcioletnich” pierwszoklasistach.

Biuletyn PPP-4. czerwiec 2011.

Więcej…
 
Bateria testów do badań dysleksji
warto przeczytac - warto przeczytac
środa, 30 stycznia 2013 17:44

Bateria testów do diagnozy dysleksji. Olga Pelc-Pękala.

W marcu 2009 r. ukazał się przewodnik diagnostyczny wraz z baterią testów psychologicznych do diagnozy dysleksji. Dzieło to jest efektem pracy, zawiązanego dwa lata temu przy Pracowni Testów Psychologicznych, zespołu do spraw diagnozy dysleksji, którego członkami członkami byli przedstawiciele wyżej wymienionej pracowni, przedstawiciele MEN, środowiska naukowego i psychologowie praktycznie zajmujący się problemem dysleksji. Bateria testów jest pracą zbiorową, w gronie jej autorów /Marta Bogdanowicz, Aleksandra Jaworowska, Grażyna Krasowicz Kupis, Olga Pelc-Pękala, Izabela Pietras, Joanna Stańczak, Marcin Szczerbiński/ znalazłam isę również ja - psycholog-logopeda, praktyk, pracownik Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Wszyscy autorzy są naukowcami, autorytetami w dziedzinie dysleksji w naszym kraju, tym milej zatem, że miałam zaszczyt znaleźć się w tak znamienitym gronie.

Więcej…
 
Czy to na pewno dysortografia?
warto przeczytac - warto przeczytac
środa, 30 stycznia 2013 16:33

Czy to na pewno dysortografia? - dr Olga Pelc-Pękala.

Dysleksja rozwojowa to specyficzne trudności w nauce czytania i pisania. Specyficzne, bo nieadekwatne do możliwości intelektualnych. Specyficzne też, dlatego, że nie wynikają z zaniedbań dydaktycznych, czy jak kto woli – pedagogicznych. Inaczej mówiąc – o trudnościach w czytaniu i pisaniu, które nazywamy dysleksją (trudności w czytaniu, którym mogą, choć nie muszą, towarzyszyć trudności w pisaniu), dysortografią (trudność w pisaniu poprawnym pod względem ortograficznym o charakterze izolowanym) czy dysgrafią (trudność w pisaniu poprawnym pod względem kaligraficznym), mówimy także wtedy i tylko wtedy, gdy u badanego wykluczymy niewłaściwie przeprowadzony proces nauczania.

 

Więcej…
 
Dojrzałość szkolna
warto przeczytac - warto przeczytac
wtorek, 29 stycznia 2013 01:00

/Artykuł zamieszczony w: Jubileusz 50-lecia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 4 w Krakowie. Wybrane aspekty działalności Poradni.  Wydawnictwo Czuwajmy. Kraków 2008./

Badania dojrzałości szkolnej w perspektywie psychologicznej. Dojrzałość do nauki czytania i pisania.* - Olga Pelc-Pękala.

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 4
Projekt i wykonanie afresh media

Wszelkie prawa zastrzeżone przez PTD