warto przeczytac


Wczesne symptomy dysleksji
warto przeczytac - warto przeczytac

DYSLEKSJA – czy to problem szkolny? - Olga Pelc-Pękala

Dysleksja to trudności w nabywaniu umiejętności czytania, którym mogą towarzyszyć trudności w pisaniu. Dysortografia to trudności w nabywaniu umiejętności poprawnego pisania o charakterze izolowanym.  Pojawiają się one u uczniów pomimo prawidłowego rozwoju i normalnie przebiegającego procesu nauczania. Ich przyczyny związane są z zaburzeniami rozwoju funkcji językowych, poznawczych i percepcyjno – motorycznych, uczestniczących w procesach  czytania i pisania.

 
O dojrzałości szkolnej sześciolatka
warto przeczytac - warto przeczytac

Olga Pelc-Pękala. O „sześcioletnich” pierwszoklasistach.

Biuletyn PPP-4. czerwiec 2011.

 
Bateria testów do badań dysleksji
warto przeczytac - warto przeczytac

Bateria testów do diagnozy dysleksji. Olga Pelc-Pękala.

W marcu 2009 r. ukazał się przewodnik diagnostyczny wraz z baterią testów psychologicznych do diagnozy dysleksji. Dzieło to jest efektem pracy, zawiązanego dwa lata temu przy Pracowni Testów Psychologicznych, zespołu do spraw diagnozy dysleksji, którego członkami członkami byli przedstawiciele wyżej wymienionej pracowni, przedstawiciele MEN, środowiska naukowego i psychologowie praktycznie zajmujący się problemem dysleksji. Bateria testów jest pracą zbiorową, w gronie jej autorów /Marta Bogdanowicz, Aleksandra Jaworowska, Grażyna Krasowicz Kupis, Olga Pelc-Pękala, Izabela Pietras, Joanna Stańczak, Marcin Szczerbiński/ znalazłam isę również ja - psycholog-logopeda, praktyk, pracownik Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Wszyscy autorzy są naukowcami, autorytetami w dziedzinie dysleksji w naszym kraju, tym milej zatem, że miałam zaszczyt znaleźć się w tak znamienitym gronie.

 
Czy to na pewno dysortografia?
warto przeczytac - warto przeczytac

Czy to na pewno dysortografia? - dr Olga Pelc-Pękala.

Dysleksja rozwojowa to specyficzne trudności w nauce czytania i pisania. Specyficzne, bo nieadekwatne do możliwości intelektualnych. Specyficzne też, dlatego, że nie wynikają z zaniedbań dydaktycznych, czy jak kto woli – pedagogicznych. Inaczej mówiąc – o trudnościach w czytaniu i pisaniu, które nazywamy dysleksją (trudności w czytaniu, którym mogą, choć nie muszą, towarzyszyć trudności w pisaniu), dysortografią (trudność w pisaniu poprawnym pod względem ortograficznym o charakterze izolowanym) czy dysgrafią (trudność w pisaniu poprawnym pod względem kaligraficznym), mówimy także wtedy i tylko wtedy, gdy u badanego wykluczymy niewłaściwie przeprowadzony proces nauczania.

 

 
Dojrzałość szkolna
warto przeczytac - warto przeczytac

/Artykuł zamieszczony w: Jubileusz 50-lecia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 4 w Krakowie. Wybrane aspekty działalności Poradni.  Wydawnictwo Czuwajmy. Kraków 2008./

Badania dojrzałości szkolnej w perspektywie psychologicznej. Dojrzałość do nauki czytania i pisania.* - Olga Pelc-Pękala.

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 4
Projekt i wykonanie afresh media

Wszelkie prawa zastrzeżone przez PTD